KRANIOSKOLEN

Biodynamisk Kraniosakral Terapi (BKST) er en unik behandlingsform som igangsetter kroppens egen evne til å bli hel. Den skaper flyt og sirkulasjon i de områder der det finnes blokkeringer eller restriksjoner. Vi gir klienten muligheten til å vende tilbake til det opprinnelige “blueprint“ som vi ble født med.

Utganspunktet til biodynamisk kranio-sakralterapi er å være nærværende, respektfullt tilstede og med en nøytral sansende kontakt. Opprinnelsen til KST kommer fra osteopatien, og på Kranioskolen følger vi Sills-Sutherland linjen og underviser i tråd med de prinsipper de utviklet.

På kursene vil du lære om menneskets utvikling fra embryo til en sammenhengende kompleks organisme. Du lærer å aktivere kroppens egne selvhelbredende krefter, og om kroppens unike evne til å gjenopprette balanse.

På kursene lærer du en annerledes tilgang til behandling gjennom nærvær. Du vil kunne behandle, avbalansere, og dempe stressymptomer. Du lærer å gi bedre energiflyt i kroppen, rette bekken, løsne nakke- og ryggproblemer.

Å lytte og følge kroppen i en felles samtale og samarbeid er grunnleggende. Derfor kan en behandling ikke bygges opp omkring protokoller eller oppskrifter til behandling av forskjellige symptomer. Det er verken teknikken i seg selv, eller en bestemt metode som skaper en dyktig behandler; men behandlerens egen evne til å lytte fordomsfritt til, og anerkjenne klientens behov.

Behandlingen er som en dans, et møte, hvor behandleren slipper sine egne forventninger og er nøytral i møtet med klienten.

Vi tilbyr både kortere enkeltstående kurs, etterutdanninger og et 1-årig utdanningsforløp i biodynamisk kranio-sakralterapi.

TILGANG

Hver enkelt klient er unik, og det er også du som behandler. Et åpent sinn og en nøytralt holdning er avgjørende for den dype, mindfulle tilgang til behandlingen. Det er vårt mål å gi deg inspirasjon til å fordype deg og utvikle deg selv gjennom den reisen en utdannelse er. Fellesskapet med de andre kursistene gir fagfelle-miljøet hvor man åpent kan drøfte problemstillinger som oppstår. Hos oss får du en grundig og helhetlig utdannelse i Biodynamisk Kranio-sakralterapi.